Arta de a nu face comerț

Se pare că tema promovării defectuase și a lipsei de profesionalism în ceea ce privește serviciile în România va tot apărea în articolele mele. Și chiar nu intenționam asta, dar cu tristețe constat că lucrurile în aceste domenii în loc să evolueze parcă involuează. Și faptul că mă izbesc în fiecare zi de astfel de atitudini și stări de fapt, izvorâte din ignoranță uneori, din lene alteori sau, de ce să nu îi spunem pe nume, de nesimțire de cele mai multe ori, mă întristează din ce în ce mai mult. Aș putea să povestesc despre un festival internațional de muzică clasică, la care și-au adus aportul artiști de renume mondial, și care s-a desfășurat cu sala goală. Dar nu vă voi povesti despre asta.

În schimb vă voi povesti incredibila experiență a prietenului meu care săptămâna trecută a încercat să achiziționeze ulei de nucă de cocos de la un site de e-commerce. Comanda fiind mică a hotărât că nu merită să plătească transportul prin curier, așa că a ales să i se livreze comanda prin poștă. Așteaptă omul cuminte cinci zile, timp în care nu primește coletul (un timp de livrare enorm chiar și pentru Poșta Română). În a cincea zi  trimite un e-mail către site întrebându-i de soarta comenzii. Voi reda în continuare dialogul care a urmat. Comentariile cred că sunt de prisos.

Prietenul meu:  ”Am dat comanda de un kg de ulei de cocos pe data de 14.03, astazi suntem in 19.03. Vreo data estimativa pt a ajunge in Brasov se poate ?”

Vânzătorul:     ”Maine dimineata pun coletul la posta. Ajunge la sfarsitul saptamanii .”

Prietenul meu: ”Fara suparare dar totusi nu credeti ca e cam mult ca termen de livrare pentru nici 100 de km? Normal ar fi ca eu sa refuz comanda in momentul in care ajunge si sa imi caut in alta parte acest ulei .”

Vânzătorul:    ”Da,este o intarziere. Puteati sa-mi spuneti ca doriti sa primiti rapid coletul.
Va rog ca data viitoare sa luati din alta parte. Puteti refuza coletul ,eu nu ma supar.”

4 thoughts on “Arta de a nu face comerț

  1. lipsa de spirit comercial sau pur si simplu nesimtire romaneasca?
    eu am fost la obor, la piata si am vrut sa cumpar rosii de la tarani.
    un nene care parea taran, ca era imbracat ca atare si alb la fata,
    mi le/a cantarit, alese de el
    si am gasit printre ele niste rosii oribile, storcosite.
    am spus ca nu se poate sa faca asta
    pe atat de multi bani
    si reactia a fost ca a aruncat cu ele pe jos…
    acum poti spune ca sunt cu adevarat pisate…
    dar banii tai tot la mine raman…
    jalnice sunt aceste specimene!

    • Și, din păcate, nu sunt doar cazuri izolate.
      Nu știu dacă tu ai remarcat cum se uită vânzătoarele la tine dacă intri
      într-un magazin, al oricărui brand de mijloc ca să nu mai vorbesc de cele cu produse peste medie, și ești îmbrăcat casual-neglijent. Mai au un pic și te poftesc afară…Și sunt atât de ignorante, trecând de orice regulă a comerțului sau a bunului simț sau chiar a stilului (că numai ”pitzi” merg la cumpărături , mai ales în prima parte a zilei, cu pantofi cu toc cui și fardate), încât nu realizează că uneori perechea de jeans ”obosită” și hanoracul de pe tine fac mai mult decât salariul lor pe o lună.
      Adevărul trist este că mai avem mult de învățat.

  2. specific noua romanilor.nici nu ma mir ce vorbe ne auzim de pe la altii. din pacate, la noi, clientul e sclavul nostru.nu stiu cand o sa se schimbe ceva in privinta asta ca, vorba ta, in loc sa evoluam…..

  3. „Nu știu dacă tu ai remarcat cum se uită vânzătoarele la tine dacă intri
    într-un magazin, al oricărui brand de mijloc ca să nu mai vorbesc de cele cu produse peste medie, și ești îmbrăcat casual-neglijent.”
    am o pata pe genul asta de vanzatoare…….si din pacate cam 80% din ele cam asa sunt.

Lasă un răspuns

