Dezamăgirile Doamnei de fier

Am reușit și eu să văd, în sfârșit, Doamna de fier ( The Iron Lady, 2011). La câte citisem și auzisem despre acest film mă așteptam la mult mai mult.

Filmul nu are nimic spectaculos. Și nici măcar prea emoționant nu este. În afară poate de ultimele scene. Este interesant de urmărit în măsura în care prezintă viața uneia din cele mai puternice femei ale secolului. Viața și ascensiunea unui mare om politic. Dar ca film în sine…Se vrea ca având o puternică tentă personală dar și aceea realizată oarecum cu frică. Și nici documentar nu este.

Nu știu ce părere are marea doamnă despre el, sau dacă l-a văzut, dar mie mi se pare că acestui film îi lipsesc exact calitățile principale ale personajului central: forța, determinarea și curajul.

Nici interpretarea actriței Meryl Streep, una din actrițele mele preferate, interpretare care i-a adus și al treilea premiu Oscar, nu mi s-a părut năucitoare. Nici nu se compară cu cele din Kramer vs. Kramer și Sophie’s Choice ( cu care a câștigat celelate două premii Oscar). Dar poate că filmul acesta mi s-a părut mult prea anost ca să îi mai pot vedea vreo calitate.

11 thoughts on “Dezamăgirile Doamnei de fier

  1. Întotdeauna viaţa personală a unui om de calibrul acesta îşi „pierde” culoarea în defavoarea cenuşiului anost al unei existenţe dusă numai în termeni politically-correct. Fiecare dintre noi am fi dorit probabil să vedem câte ceva din ceea ce a fost ascuns sub preş. Se va întâmpla şi asta. Cu siguranţă. Dar după moartea ei, pentru că ne pricepem de minune să dăm un înţeles abject vieţii unui om atunci când acesta nu se mai poate apăra de mizerii.
    Review-ul tău este corect şi de bun simţ. Filmul chiar nu s-a ridicat la înălţimea aşteptărilor.

    • Mulțumesc. Nu mă așteptam să văd mizerii și can-can. Chiar detest când se încearcă târârea în noroi a unei mari personalități, așa cum detest atacarea operei unui artist în baza stilului de viață.
      Nu știu exact la ce mă așteptam, să fiu sinceră. Dar oricum la ceva care să mă impresioneze cât de cât. Un film care mie mi-a plăcut foarte mult este ”Discursul regelui” (The King’s Speech), pe care, deși nu îl poți considera un film spectaculos, nici nu îl poți uita prea curând. Cred că acelea erau standardele pe care le aveam în minte când am vizionat ”Doamna de fier”.

  2. Meryl Streep este o actriţă extraordinară. De fiecare dată reuşeşte să imortalizeze magistral fiecare personaj pe care îl interpretează. Iar acest rol…este foarte incomod. „Doamna de fier” – o femeie greu de imitat.

  3. Exact! Filmului, deși realizat corect din punct de vedere cinematografic/istoric i-a lipsit acel „nu-știu-ce”…calitate care n-ar fi putut fi scoasă din biografia ei, din viața Doamnei de fier…ci din mici subtilități actoricești, coloraturi fine, din replici, din întâmplări exploatate dintr-o perspectivă mai îndrăzneață…acestea au lipsit cu desăvârșire din film. De aceea pare anost și prăfuit!

Lasă un răspuns

