Un magazin. O comunitate.

Când am terminat facultatea eram ferm convinsă că viața mea va urma scenariul următor: până la treizeci de ani mă voi concentra pe carieră și voi face bani; după treizeci de ani, asigurată finaciar, îmi voi dedica tot timpul și toată energia unei organizații de protecție a animalelor. Bineînțeles că viața nu a vrut să se plieze după planurile mele inițiale. Mai ales că și eu le-am cam uitat pe parcurs. Ceea ce nu am uitat însă este dorința mea de a mă implica activ în lupta pentru protejarea animalelor și respectarea drepturilor acestora. Sau măcar de ale oferi condiții de viață decente.

În timp ce citeam enunțul probei SpringShop mi-am dat seama: ceea ce îmi trebuie mie este un magazin online. Un magazin online non-profit, sau mai bine zis al cărui profit să meargă direct către animalele care au nevoie de suport financiar. Cum ar funcționa un astfel de magazin, vă întrebați? Ei bine nu știu exact din punct de vedere legal cum s-ar realiza, dar sunt sigură că există opțiuni. Din punct de vedere funcțional aș crea patru secțiuni: Artiști pentru animale, Găzduire temporarăPrieteni la distanță și S.O.S..

Secțiunea Artiști pentru animale ar fi cel mai simplu de realizat: pur și simplu aș aduna lucrări de la diferiți artiști și artizani (și cunosc destui dispuși să se implice în proiect) care s-ar vinde sau în beneficiul  unui anumit animal ales de către artist sau pentru secțiunea S.O.S..

Și astfel sar direct la secțiunea S.O.S.. Aceasta s-ar adresa persoanelor fizice care salvează animale rănite, abandonate sau abuzate și care au nevoie de ajutor financiar urgent. Aceștia iși prezintă cazul precum și suma de bani de care au nevoie. O parte vor putea fi ajutați din fondurile adunate de către secțiunea anterioară. Restul vor putea fi ajutați direct prin donații.

Secțiunea Prieteni la distanță se adresează asociațiilor pentru protecția animalelor și în special adăposturilor.  Acestea ar putea promova diferite animale pentru a fi sponsorizate sau adoptate virtual. Sponsorizarea  se referă la suport financiar  fără alte obligații, pe când adopția virtuală ar presupune exclusivitate, posibilitatea de a boteza animalul precum și semnarea unui angajament de a suporta costurile de întreținere ale animalului pe o anumită perioadă de timp sau până la adopția reală. În schimbul susținerii financiare sponsorii vor primi mici obiecte personalizate cu animalul ales. Proprietarii virtuali vor primi albume cu evoluția animalului adoptat, albume care vor fi actualizate lunar.

În final, la secțiunea Găzduire temporară aș crea o bază de date cât mai completă cu persoanele fizice și asociațiile de pe teritoriul țării dispuse să acorde foster, gratis sau contra cost.

În acest fel s-ar putea crea mai mult decât un magazin online. În acest fel, s-ar putea crea o comunitate.

Articol scris pentru Etapa 28 a competiției SuperBlog 2012.

5 thoughts on “Un magazin. O comunitate.

  1. Eu simt secţiunea „artişti pentru animale” până-n măduvă. Chiar ieri îmi venea să strâng de gât un animal de director al locului unde am închiriat spaţiul(nu al meu).

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s